SALAM ZIARAH. BLOG KU INI MENCARI KEBEBASAN, KESEMPURNAAN, KEDAMAIAN DAN KEKAYAAN DALAM KEHIDUPAN YANG DIREDHAI OLEH ALLAH SWT.









SaLam MaAl HijRaH 1433/1 MuHaRrAm


Salam Menyambut Maal Hijrah tahun baru Masihi (1433) pada Ahad 27 November 2011, dan 1432 hijrah akan meninggalkan kita, banyak kenangan yang akan kita semua tinggalkan.

Alhamdulilah kerana kita masih diberi peluang untuk bernafas dan menikmati nikmat-nikmat dari MAHA PENCIPTA SEKALIAN ALAM. Apakah azam kita pada 

tahun baru ini? Barangkali ada yang terlupa untuk menyambut tahun baru hijrah kerana terleka dengan kehidupan yang sementara ini. Apapun marilah sama-sama kita ingat mengingati kepada perkara yang membawa kepada sesuatu yang baik.



Ya Allah aku bersyukur kerana aku masih hidup untuk menyempurnakan ibadah ku ini kepadamu. Adakah hidup ku diberkati olehmu ya Allah.. Nauzubillah..


Azamku untuk tahun ini..

  • aku akan berusaha untuk menjadi orang yang tidak pernah tinggalkan solat
  • try to give my best..
  • jangan asyik nak berseronok sehingga melalaikan diri sendiri contohnya bercouple.
  • berusaha untuk menaikkan markah setiap subject exam. Insyaallah..
  • jangan nak jadi terlalu brutal,  asyik ketawa kuat-kuat, sendawa kuat-kuat.. try untuk cover semua tu... tak elok tau anak dara buat mcm tu.
  • jangan asyik nak menangis je.. 
  • 'teringin nak jadi macam miss mahani'hehe
  • try to finish all my work as soon as possible.. sebab nanti senang nak buat keje lain. jangan nak tangguh-tangguh...
  • try untuk berkawan dengan ramai orang lagi dan perbetulkan masalah aku dengan kawan yang aku masih lagi tidak bertegur dengannya..
  • memperbaiki kelemahan, mengekalkan kelebiham. Yeaahh!
  • gembirakan bondaku Nor Azila Bt Dahari dan juga ayahandaku Zuha Shaily B Shaarani. Dan juga jadi cucu pertama kepada tok wan, opah saba dan nenek ganti yang dapat keputusan exam straight A...!!
  • and the most important, SETIAP PERKARA YANG DILAKUKAN IKHLAS KERANA ALLAH SWT. Insyaallah..
Tiba-tiba aku teringat dengan kata-kata Miss Mahani..

" JANGAN MENGIKUT CARA ORANG LAIN UNTUK MENGUBAH HIDUP KITA, TETAPI JIKA KAMU YANG DAPAT MEMBUAT ORANG YANG MENGIKUT CARA KAMU, ITU MAKNANYA KAMU SEORANG YANG HEBAT!"


sampai bila-bila aku akan ingat ayat ni..
Salam Maal Hijrah..

No comments:

Post a Comment