SALAM ZIARAH. BLOG KU INI MENCARI KEBEBASAN, KESEMPURNAAN, KEDAMAIAN DAN KEKAYAAN DALAM KEHIDUPAN YANG DIREDHAI OLEH ALLAH SWT.









sudah sempurnakah aku..?

ASSALAMUALAIKUM..
saban hari aku selalu terfikir sudah sempurnakah aku dengan kewajipan aku sebagai seorang wanita dan hamba Allah yang solehah dan beriman? maksud aku disini lebih menekankan dengan aurat aku.. sudahkah aku menutup aurat aku..? jawapannya ENTAH.. why shalin? is there anything that you can't do? is this hard shalin? or it is hard to pretend it..? 
i don't know.. or.. i need to study more to be the perfect women.. but how..? 
adakah aku perlu memakai tudung yang labuh sampai ke lutut? i think yess.. but no..
arghhh... adakah disebabkan aku ni masih remaja.. err.. Ya Allah.. bantulah hambaMu ini..


aku ingin menjadi seorang perempuan yang betul diredhai Allah SWT tapi kenapa aku tidak mencuba jadi seperti itu.. kenapa aku selalu jadi gadis yang mudah terpengaruh pada fesyen2 yang betul2 sesat. aku rasakan artis itu ikutan yang terbaik. padahal aku ada ikutan iaitu junjungan besar Nabi Muhammah SAW yang paling patut aku contohi. adakah aku amalkan warisan Nabi Muhammad iaitu Al-Quran dan Sunnah yang terkandung perkara2 yang patut aku ikut? especially about my aurat.. bodohkah aku..? lebih utamakan dunia dari akhirat yang kekal..
aku takut dengan Allah tapi.. aku macam tak takut je.. why shalin..? why? 
aku ingin jadi yang terbaik disisi Allah tapi kenapa aku memilih yang lebih dipandang manusia..
aku tidak mahu jadi tabarruj..

TABARRUJ ialah mendedahkan kecantikan rupa paras sama ada kecantikan itu di bahagian muka atau di anggota-anggota badan yang lain. 
Ya Allah.. ampunilah aku..
patutkah aku memakai sebegini..????

Tirulah pakaian sebegini...
nampak ayu sangat..
Jadi adakah anda sudah sedar dosa – dosa yang wanita tidak sedar? Menayang kecantikkan di Facebook sehingga menyebabkan lelaki terpegun dan jatuh hati. Semoga artikel ini dapat menyedarkan saya dan anda semua..

No comments:

Post a Comment